Ο Γκούτσι δεν θα ανέβει στον Παρθενώνα.
Απέρριψε, ομόφωνα, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) το αίτημα του οίκου Γκούτσι να διοργανώσει επίδειξη μόδας στον Παρθενώνα, τον ερχόμενο Ιούνιο, κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οίκος μόδας ήταν διατεθειμένος να προσφέρει μέχρι και 2 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος πενταετίας ως χορηγία για την αποκατάσταση και συντήρηση των μνημείων και θα προτιμούσε η εκδήλωση να γίνει στον διάδρομο επισκεπτών, ανάμεσα στο Ερέχθειο και στον Παρθενώνα για 300 εκλεκτούς καλεσμένους. Στο υπόμνημα που κατατέθηκε στο ΚΑΣ, ο οίκος μόδας ζητούσε επίσης την παραχώρηση του παλαιού μουσείου της Ακρόπολης για την προετοιμασία των μοντέλων.

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών είχε προτείνει τρεις εναλλακτικούς χώρους για τη διοργάνωση της επίδειξης μόδας, τον εξωτερικό χώρο του Ηρωδείου, το Ανδηρο του Πικιώνη και τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, αλλά ποτέ δεν έφτασαν σε συζήτηση, καθώς η εταιρεία ήθελε μόνο τον Παρθενώνα.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Παρέμβαση UNESCO για την εξεύρεση λύσης για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Ευνοϊκή για τις ελληνικές θέσεις είναι η παρέμβαση Τ ης Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού, για πρώτη φορά στην ιστορία της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO, το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα αποτυπώνεται σε δύο κείμενα.

Η Συνάντηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης ή την Αποκατάστασή τους σε περίπτωση Παράνομης Ιδιοποίησης (ICPRCP) πραγματοποιήθηκε στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι, στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ενα άγνωστο θέατρο ήρθε στο φως.
Το άγνωστο έως σήμερα θέατρο της αρχαίας Θουρίας, της σημαντικότερης πόλης της Δυτικής Μεσσηνίας, εντόπισε η δρ Ξένη Αραπογιάννη τον περασμένο Ιούλιο, και έως σήμερα, τελευταία ημέρα των ανασκαφών για φέτος, την περίμεναν πολλές ευχάριστες εκπλήξεις. Το θέατρο είναι κατασκευασμένο από υπόλευκο πωρόλιθο και χρονολογείται κατά μια πρώτη εκτίμηση στους πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους. Βρίσκεται στον ευρύτερο κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο, στο υψηλότερο σημείο της δυτικής πλευράς, όπου εξαπλώνεται η αρχαία πόλη με θέα την εύφορη πεδιάδα της Μεσσηνίας, γνωστή στην αρχαιότητα ως «Μακαρία», και στο βάθος τον «Θουριάτη» Κόλπο, τη θάλασσα του Μεσσηνιακού Κόλπου.

Η επίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων, που ανασκάπτει στην περιοχή υπό την αιγίδα της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, έφερε στο φως τον ισχυρό αναλημματικό τοίχο του κοίλου του θεάτρου που αποκαλύφθηκε σε μήκος 12,30 μ. και σε ύψος 4 μ., έναν άριστα διατηρημένο διπλό ισοδομικό τοίχο της αριστερής παρόδου (μήκους 18,35 μ. ,πλάτους 1,25 μ. και ύψους 3 μ.,) αλλά κι ακόμη έναν ισοδομικό τοίχο με αντηρίδες, παράλληλα του προηγούμενου, σε μήκος 19,20 μ., πλάτος 0,45 μ. και ύψος 2,70 μ. Επιπλέον, τμήμα της ορχήστρας (5,45 μ. και πλάτος 3,14 μ.), την πρώτη σειρά των λίθινων ειδωλίων του κοίλου και μάλιστα καλοδιατηρημένη, το πρώτο σκαλοπάτι που οδηγεί στις κερκίδες καθώς και τον διατηρημένο διάδρομο για την κίνηση των θεατών περιμετρικά της ορχήστρας.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ακρόαση χορωδών τενόρων διοργανώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή.
Ακρόαση χορωδών για την κάλυψη έκτακτων αναγκών της, στη φωνή των τενόρων για την παραγωγή Λόενγκριν, διοργανώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή, την Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016 στις 14:00, στην αίθουσα χορωδίας του κτιρίου δοκιμών της Ε.Λ.Σ (Αρχιμήδους 16, Ταύρος, Ηλεκτρικός Σταθμός Καλλιθέα).

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να παρουσιάσουν στην ακρόαση μια άρια γερμανικού ρεπερτορίου, ενώ θα εξεταστούν επιπλέον, στην ταχύτητα εκμάθησης άγνωστου έργου (είτε με μουσική ανάγνωση εκ πρώτης όψεως, είτε με από μνήμης απόδοση μελωδικών γραμμών που θα ακούσουν).
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Το "Όλοι Μαζί Μπορούμε" σας καλεί στη θεατρική παράσταση "Για όνομα..."
Το "Όλοι Μαζί Μπορούμε" σας καλεί στο θέατρο "Αλίκη" για να παρακολουθήσετε τη θεατρική παράσταση "Για όνομα...", με μόνο αντίτιμο τη συνεισφορά σας σε τρόφιμα.

Η παράσταση θα δοθεί για τους σκοπούς του "Όλοι Μαζί Μπορούμε".
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Η Αίγινα του Μόραλη και το αντίστροφο.
Το δελφίνι πλησιάζει στην Αίγινα και τα κτίσματα που καλωσορίζουν το βλέμμα του επισκέπτη θυμίζουν ότι το νησί πράγματι υπήρξε η πρώτη πρωτεύουσα της χώρας και ίσως δικαιολογούν την επιλογή πολλών καλλιτεχνών, και όχι μόνο, να «ελλιμενιστούν» στο αστικό νησί που αποθέωσε τη χρήση της πέτρας.

Φέτος, η Αίγινα διεκδίκησε και κέρδισε μια πρωτιά: έγινε το πρώτο σημείο του ελληνικού χάρτη που δεξιώνεται έναν μεγάλο αριθμό έργων του Γιάννη Μόραλη, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του αλλά και την ανακήρυξη του 2016 ως «Ετους Γιάννη Μόραλη» από το υπουργείο Πολιτισμού.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Μεγαλοφυούς χειρός έργον... για την αιωνιότητα.
Είναι ο κύριος εκφραστής της κρητικής μνημειακής ζωγραφικής στην ηπειρωτική χώρα. Με το έργο του, συμπυκνωμένο χρονικά σε μία εικοσαετία (1527-1546) στα δύο μοναστικά κέντρα, τα Μετέωρα και το Αγιον Ορος, επηρέασε τη θρησκευτική μεταβυζαντινή ζωγραφική όσο κανένας άλλος καλλιτέχνης. Εκ Κρήτης ορμώμενος, ο Θεοφάνης Στρελίτζας-Μπαθάς, γνωστός στο ευρύτερο κοινό ως Θεοφάνης ο Κρης, άφησε το ζωγραφικό του σύμπαν σε καθολικά, τράπεζες, παρεκκλήσια και φορητές εικόνες.

Δύο επιγραφές είναι όλες κι όλες που φέρουν την υπογραφή του. Στον Αγιο Νικόλαο τον Αναπαυσά και στη Μονή Μεγίστης Λαύρας. Μαρτυρούν την καταγωγή του, το μοναχικό του σχήμα, το κύρος της τέχνης του.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Μουσείο Ακρόπολης: Συνέδριο για τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Νέα στοιχεία από τα αρχεία του Λόρδου Έλγιν, ο τρόπος που τεμαχίστηκε η ζωφόρος του Παρθενώνα, τα αρχιτεκτονικά μέλη που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο και τα προβλήματα αντικατάστασής τους, το ναυάγιο του Μέντορα και η έρευνα στα Οθωμανικά Αρχεία της Κωνσταντινουπόλης, είναι μερικά από τα θέματα που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο «Τα γλυπτά του Παρθενώνος: 200 χρόνια από την ιδιοποίησή τους από το Βρετανικό Μουσείο», το οποίο ξεκινά αύριο, Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου, με την άφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας, Πρ. Παυλόπουλου, υπό την αιγίδα του οποίου έχει τεθεί.

Το διήμερο συνέδριο διοργανώνει ο «Σύλλογος των Αθηναίων» στο Μουσείο Ακρόπολης, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την ιδιοποίησή των γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Θα συμμετέχουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι αρχαιολόγοι, αναστηλωτές - μηχανικοί και έγκριτοι νομικοί, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των νεώτερων ερευνών και των τελευταίων εξελίξεων για τα γλυπτά, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 14 Εθνικές Επιτροπές χωρών που υποστηρίζουν την επιστροφή τους. Παράλληλα, θα παρουσιαστεί το πλήθος των νομικών πτυχών του θέματος. Οι διαλέξεις αναμένεται, αφενός να πλουτίσουν τις γνώσεις μας και αφετέρου να αναζωογονήσουν καθοριστικά τις συζητήσεις περί του υπέρτατου μνημείου της αθηναϊκής Ακρόπολης.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Η «νέα» Αρχαία Επίδαυρος ξεπερνάει τον εαυτό της.
Να είσαι στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μέσα στο λιοπύρι του μεσημεριού και ωστόσο να μπορείς να φανταστείς αυτόν τον τόπο όπως θα είναι σε μερικά χρόνια. Είναι δύσκολο να συλλάβει κανείς πώς ένας τόπος, τόσο στενά συνδεδεμένος στην κοινή συνείδηση με το αρχαίο θέατρο, μπορεί να διευρύνει την ταυτότητά του και να αντιπροτείνει, μέσα από την ακριβή ιστορική επανοριοθέτησή του, έναν πλήρη, σύνθετο και λειτουργικό μοχλό ανάπτυξης για ολόκληρη την Αργολίδα.

Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου παρουσιάστηκε η βασική ιδέα για το νέο σχέδιο ανάδειξης του Ασκληπιείου ως μείζονος αρχαιολογικού χώρου, αλλά και ως μοχλού ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Το πρόγραμμα, που επανασυνδέει το Ασκληπιείον με τον κόσμο της ιατρικής, εντάσσεται στους σκοπούς του «Διαζώματος», της κίνησης πολιτών του Σταύρου Μπένου, που εξασφαλίζει ιδιωτικές χορηγίες. Παρουσιάστηκε, δε, στην εντέλειά του από τον καθηγητή, αρχαιολόγο Βασίλη Λαμπρινουδάκη.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ο Βησσαρίων, η Θεσσαλονίκη και ο νέος ελληνικός κοσμοπολιτισμός.
Ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος ήταν έναςΈλληνας λόγιος του 15ου αιώνα και μια από τις σημαντικότερες μορφές του βυζαντινού και ιταλικού ουμανισμού. Υπήρξε μητροπολίτης Νίκαιας και αργότερα, στην προσπάθειά του να αποτρέψει την πλήρη κατάρρευση του Βυζαντίου, έγινε καρδινάλιος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας και επιχείρησε να κινητοποιήσει τη Δύση κατά των Οθωμανών. Αν και,για διάφορους λόγους,στο πεδίο της πολιτικής και θρησκευτικής διπλωματίας απέτυχε, οι πολυσχιδείς πνευματικές δραστηριότητες τουάσκησαν μεγάλη επιρροή και συνέβαλαν στη διαμόρφωση της μεταβατικής εποχής από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση.

Μετά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης το 1453 βασική μέριμνά του υπήρξε η διάσωση της κλασσικής ελληνικής κληρονομιάς. Εκτός του ότι μετέφερε την προσωπική του βιβλιοθήκη στην Ιταλία, συνέχισε να αναζητά και να αγοράζει ελληνικά χειρόγραφα από τα κατακτημένα πρώην Βυζαντινά εδάφη και να τα μεταφέρει στη νέα του πατρίδα. Έτσι δημιούργησε σταδιακά μια σπουδαία για την εποχή συλλογή η οποία αποτέλεσε πνευματικό λίκνο. Υπήρξε επίσης προστάτης των κατατρεγμένων Ελλήνων λογίων που κατέφθαναν στην Ιταλία. Μαζί τους ο Βησσαρίων δημιούργησεένα σημαντικό δίκτυο διανοουμένων και δασκάλων οι οποίοι, σε συνδυασμό με τη βιβλιοθήκη του, συνέβαλαν καθοριστικά στηδιάσωση και διάδοση των ελληνικών γραμμάτων στηχώρα αυτή και έριξαν τους σπόρους της ιταλικής και ευρύτερα της ευρωπαϊκής αναγέννησης. Η σπουδαία συλλογή του Βησσαρίωνα βρίσκεται στη Μαρκιανή βιβλιοθήκη της Βενετίας.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Φεστιβαλικό μπιλιάρδο.
Το γαλλικό μπιλιάρδο θεωρείται παιχνίδι δεξιοτεχνίας για τους λάτρεις του είδους. Οι παίκτες συναγωνίζονται στις καραμπόλες. Οι καλύτερες είναι πάντα εκείνες που μοιάζουν ακατόρθωτες και νικητής αναδεικνύεται εκείνος που κερδίζει σε πόντους. Τις εντυπώσεις, βέβαια, κερδίζει εκείνος που βάζει τόσο φάλτσο στο χτύπημά του όσο χρειάζεται γιατί, αλλιώς, η μπάλα δεν θα φτάσει ποτέ τον στόχο της. Η αυτοσυγκέντρωση είναι αρετή.

Από φάλτσα και καραμπόλες το Φεστιβάλ Αθηνών έχει χορτάσει τον τελευταίο χρόνο. Μετά την αποπομπή του Γιώργου Λούκου, ο Βέλγος Γιαν Φαμπρ ήρθε μετά βαΐων και κλάδων στη ζεστή Αθήνα και έβαλε φωτιά στο φεστιβαλικό σκηνικό. Η αναδίπλωση ήταν θέμα ημερών. Ο τότε διευθυντής του γραφείου του υπουργείου Πολιτισμού Αρ. Μπαλτά, Παναγιώτης Δούρος, παραιτήθηκε «για προσωπικούς λόγους» και επέστρεψε ως διοικητικός υπάλληλος στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Βραβεία Emmy 2016: Ιστορικό ρεκόρ για το «Game of Thrones».
Λάμψη, συγκίνηση, εντυπωσιακές παρουσίες και πολλές ατάκες και επικρίσεις για τον ρεπουμπλικανό υποψήφιο στις προεδρικές εκλογές Ντόναλντ Τραμπ χαρακτήρισαν την τελετή απονομής των αμερικανικών τηλεοπτικών βραβείων Emmy.

Το «Game of Thrones» και το «Veep» αναδείχθηκαν οι καλύτερες τηλεοπτικές σειρές στα βραβεία Emmy και έχουν πλέον μια θέση στην ιστορία των τηλεοπτικών αυτών βραβείων, που απονεμήθηκαν χθες βράδυ στο Λος Άντζελες.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ιδιαίτερα ενισχυμένα τα μέτρα ασφαλείας για το φετινό φεστιβάλ μπύρας.
Υπό την απειλή της τρομοκρατίας θα πραγματοποιηθεί το φετινό Οktoberfest στη Γερμανία, με τις αστυνομικές δυνάμεις να βρίσκονται επί ποδός προκειμένου να εξασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή του μεγάλου φεστιβάλ μπύρας.

Το μεγαλύτερο γερμανκό φεστιβάλ μπύρας, για πρώτη φορά θα αποκτήσει φράχτες και συρματοπλέγματα ώστε οι επισκέπτες να σχηματίζουν ουρά και να διέρχονται των ελέγχων ασφαλείας.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ο Ταρζάν της γενιάς του Ιντερνετ.
Ο Ταρζάν, ο δημοφιλέστερος ήρωας της αγορίστικης παιδικής ηλικίας, ξανάρχεται δυναμικά στο κινηματογραφικό προσκήνιο με τον τρισδιάστατο «Θρύλο του Ταρζάν» του Ντέιβιντ Γέιτς. Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, ο Ταρζάν της γενιάς του Ιντερνετ και των SMARTPHONES, πλαισιώνεται από τη Μάργκο Ρόμπι (Τζέιν), τον Σάμιουελ Τζάκσον, τον Κρίστοφ Βαλτς και τον Τζον Χερτ. Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 7/7 φιλοδοξώντας να γίνει και στα ταμεία το blockbuster του καλοκαιριού. Το τρέιλερ υπόσχεται μια θεαματική περιπέτεια σε μέρη εξωτικά, πιο εντυπωσιακή από το δημοφιλές animation της Ντίσνεϊ που έδωσε πνοή στον μύθο του άρχοντα της ζούγκλας στην εκπνοή του περασμένου αιώνα.

Για πολλούς από τους σημερινούς πενηντάρηδες και σαραντάρηδες, οι άθλοι του χάρτινου Ταρζάν είναι το απόλυτο pulp fiction των παιδικών τους χρόνων. Ο Ταρζάν ήταν ο φίλος μας, και όχι απλώς μια φιγούρα από το πάνθεον των αγαπημένων μας υπερηρώων. Οι περιπέτειές του μας παρέσερναν κάθε εβδομάδα στην πιο συναρπαστική νοερή φυγή (που θα μπορούσε να σκεφτεί ένα αγόρι που βάδιζε προς την εφηβεία) από τη ζωή σε όρια, προς την ελευθερία της άγριας ζούγκλας. Ο Ταρζάν ήταν η καλύτερη παρέα για το φανταστικό σκασιαρχείο από το σχολείο και την οικογένεια. Τα κόμικς, αλλά και τα επεισόδια στην ασπρόμαυρη τότε τηλεόραση, έχουν αφήσει βαθιές χαρακιές στη μνήμη.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Λαγκάρντ: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες πρέπει να γίνονται μόνιμα στο σπίτι τους, στην Αθήνα.
Υπέρ της μόνιμης τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα τάχθηκε η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, μιλώντας στο «Φεστιβάλ Ιδεών Άσπεν», που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Άσπεν του Κολοράντο, με συμμετοχή ηγετών και προσωπικοτήτων απ' όλο τον κόσμο.

«Νομίζω είναι μια σπουδαία ιδέα για άμεση χρήση. Ξέρετε, στον βαθμό που πρόκειται να δημιουργήσει ζήτηση, η οποία είναι αυτό που απολύτως χρειάζεται αυτή η οικονομία, θα ήταν πολύ σπουδαίο. Το πώς θα συνδυαστεί η μία (μόνιμη) έδρα με την πολυμερή και πολυεθνική ελκυστικότητα που έχουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί» είπε η κ. Λαγκάρντ.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
«Σκαλίζοντας» τις ζωές των ηθοποιών.
«Το σόου είναι πολύ ροκ εν ρολ», λέει στην «Κ» ο Βέλγος Γιαν Λόερς μέσα στο γκρι κοστούμι του. Δεν έχει ούτε μία ώρα που προσγειώθηκε στη ζεστή Αθήνα ο σκηνοθέτης και ιδρυτής της γνωστής θεατρικής ομάδας «Needcompany», ερχόμενος κατευθείαν από το χειμωνιάτικο Βέλγιο των χαμηλών θερμοκρασιών, για να παρουσιάσει σήμερα και αύριο μια παράσταση για τα κοινά στοιχεία στις ιστορίες των λαών, την κρίση ταυτότητας στην Ευρώπη, το Ισλάμ και την πολιτική, μιας και, όπως επισημαίνει, «όλοι τώρα μιλάνε για τα πολιτικά, κάτι που δεν γινόταν πριν από μια δεκαετία».

Στο Blind Poet (Τυφλός Ποιητής) ο Λόερς φωτίζει επτά προσωπικές ιστορίες που βασίζονται στο γενεαλογικό δέντρο των ηθοποιών του, οι οποίοι ανήκουν σε διαφορετικές εθνικότητες και παρουσιάζει τα επτά πορτρέτα που εκκινούν από τον 11ο αιώνα μέσα από την αφήγηση, τον χορό, τη μουσική του συνθέτη Μάαρτεν Σένγκερς.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
23 πόλεις, 20.000 χιλιόμετρα.
Οταν ο πιστός λαός αναφέρεται στον Απόστολο Παύλο, του δίνει το όνομα «ο πρώτος μετά τον Εναν». Γιατί ο μεγάλος εκείνος διώκτης του χριστιανισμού, που μεταστράφηκε όταν τον συνέτριψε η εμπειρική συνάντησή του με τον Ιησού στον δρόμο προς τη Δαμασκό, ήταν ο πρώτος που τον διέδωσε στα έθνη. Τι μέλλον θα είχε άραγε ο χριστιανισμός εάν ο Απόστολος Παύλος δεν τον έβγαζε έξω από τα στενά όρια της Παλαιστίνης, ιδρύοντας τις πρώτες εκκλησίες σε πόλεις που αποτελούσαν μεγάλα κέντρα της αχανούς ρωμαϊκής οικουμένης; Καμία δίωξη, προπηλακισμός ή λιθοβολισμός, ούτε η ασθένεια που τον ταλαιπωρούσε, δεν ανέκοψαν την ορμή του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος μέσα σε 20 χρόνια κάλυψε συνολική απόσταση 20.000 χιλιομέτρων.

Το οδοιπορικό αυτό καταγράφει η νέα σειρά ιστορικού ντοκιμαντέρ «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου», μια συμπαραγωγή του ΟTE TV και της White Fox, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη. Αφηγητής είναι ο Στέλιος Μάινας. Πρόκειται για ένα road movie που ταξιδεύει σε 23 πόλεις, αλλά και σε ερειπωμένα μνημεία στη μέση του πουθενά, ακολουθώντας τις διαδρομές του αποστόλου σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ, Συρία, Τουρκία, Λίβανο και Ιταλία. Αναπτύσσεται σε έξι επεισόδια και η πρώτη τηλεοπτική μετάδοση θα γίνει από το ΟΤΕ History στις 29 Ιουνίου, ημέρα εορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Την επόμενη ημέρα, 30 Ιουνίου, θα γίνει επίσημη παρουσίαση της σειράς στη Ρώμη, τον τόπο όπου μαρτύρησε ο Απόστολος Παύλος, επί Νέρωνος, περί το έτος 67.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Πολιτιστικό τετραήμερο στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με συμμετοχή των Αρσακείων Σχολείων.
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργανώνει στο πάρκο Σταύρος Νιάρχος (Ευρυπίδου και Δοϊράνης, Καλλιθέα, παλιός ιππόδρομος), ένα πολιτιστικό τετραήμερο το οποίο θα διαρκέσει από την Πέμπτη 23 έως και την Κυριακή 26 Ιουνίου, με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 400 Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Στο ΠΛΑΙΣΙΟ αυτών των πολιτιστικών, αθλητικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων, την Κυριακή 26 Ιουνίου 2016, στις 21.30, θα πραγματοποιηθεί συναυλία του ταλαντούχου εικοσιεξάχρονου συνθέτη Απόλλωνα Ρέτσου, με τίτλο “There once was a freak”, με 16 τραγούδια εμπνευσμένα από το βιβλίο “The Melancholy Death of Oyster and Other Stories”, του Αμερικανού σκηνοθέτη Tim Burton.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Κορυφαία συμμαχία για την Αντιγόνη στην Επίδαυρο.
Για πρώτη φορά τα τρία κρατικά θέατρα, το Εθνικό, το Κρατικό Βορείου ελλάδος και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, ενώνουν τις δυνάμεις για να αναμετρηθούν με την «Αντιγόνη». Ο Στάθης Λιβαθινός επέλεξε το κορυφαίο έργο του Σοφοκλή με τη σκέψη να συνδυάσει την παρουσίασή του με την συνύπαρξη στη σκηνή τριών γενιών ηθοποιών. Η παράσταση θα παρουσιαστεί σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνύπαρξη επί σκηνής και τριών γενιών ηθοποιών· παλιοί πρωταγωνιστές του Εθνικού, όπως ο Νίκος Μπουσδούκος, η Μαρία Σκούντζου και ο Κώστας Καστανάς, θα πάρουν θέση στον Χορό, ενώ νέα και ταλαντούχα παιδιά, όπως η Ραφαέλα Κονίδη και η Δήμητρα Βλαγκοπούλου, θα αναλάβουν τους ρόλους της Αντιγόνης και της Ισμήνης αντίστοιχα. Σε εκείνον του Κρέοντα θα βρεθεί ο Δημήτρης Λιγνάδης ενώ τον μάντη Τειρεσία υποδύεται η Μπέτυ Αρβανίτη.

Η Αντιγόνη παρουσιάστηκε πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια του 441 π.Χ και γράφτηκε από τον Σοφοκλή σαν αντίδραση για την εξορία του Θεμιστοκλή, του νικητή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Στο έργο αυτό, ένα από τα αρτιότερα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, η θεματική της σύγκρουσης μεταξύ των νόμων της ηθικής και των νόμων της πολιτείας φτάνει στην κορύφωσή της, με τους δύο ήρωες να επαληθεύουν την τραγική τους υπόσταση, κρατώντας, μέχρι τέλους, τη θέση στην οποία τους έφερε η μοίρα.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Σκοτώθηκε ο ηθοποιός Άντον Γιέλτσιν του «Star Trek».
Ο Άντον Γιέλτσιν, ένας 27χρονος ηθοποιός γνωστός για τον ρόλο του ως Τσέχοφ σε δύο ταινίες STAR Trek, σκοτώθηκε νωρίς χθες όταν το αυτοκίνητό του κύλησε και τον ακινητοποίησε σε έναν τοίχο του σπιτιού του, είπε η αστυνομία.

Ο Γιέλτσιν, που γεννήθηκε στη Ρωσία, πέθανε λίγο μετά τις 01:00 τοπικής ώρας (11:00 π.μ. ώρα Ελλάδας) αφού βγήκε από το αυτοκίνητό του που είχε αφήσει στο σπίτι του σε ανηφόρα με μεγάλη κλίση και το οποίο κύλισε προς τα πίσω, είπε η Τζένι Χάουζερ, εκπρόσωπος του Αστυνομικού Τμήματος του Λος Άντζελες. «Το αυτοκίνητο τον κάρφωσε μεταξύ ενός τούβλινου τοίχου και ενός φράχτη ασφαλείας και το τραύμα οδήγησε στον θάνατό του», είπε η Χάουζερ.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ένα Brexit θα πλήξει και τον πολιτισμό.
Τι θα συμβεί στον τομέα του πολιτισμού σε περίπτωση που βγει η Βρετανία από την ΕΕ; Διακινδυνεύεται καταρχάς η απώλεια πολλών εκατομμύριων ευρώ αλλά και η απομόνωση των Βρετανών καλλιτεχνών.

Τι θα γίνει με τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις στον τομέα του κινηματογράφου, του θεάτρου, των εκθέσεων; Πώς θα διαμορφωθούν οι σχέσεις με τη γηραιά ήπειρο σε περίπτωση αποχώρησης; Τα ερωτήματα αυτά έθεσαν 300 Βρετανοί καλλιτέχνες, συγγραφείς και σκηνοθέτες σε ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα The Guardian του Λονδίνου. Ανάμεσα στους υπογράφοντες ήταν ο σκηνοθέτης Στηβ Μακ Κουϊν, οι συγγραφείς Τζον Λε Καρέ και Ίαν Μακ Γιούαν, ο αρχιτέκτονας Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ, η σχεδιάστρια μόδας Βίβιαν Γουέστγουντ καθώς και ο γλύπτης Ανίς Καπούρ.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Κατέρρευσε επί σκηνής ο τραγουδιστής Μιτ Λοφ.
O Μιτ Λοφ, ο διάσημος Αμερικανός τραγουδιστής της ροκ που μεσουράνησε τη δεκαετία του 1970 λιποθύμησε επί σκηνής χθες το βράδυ στο Έντμοντον στον δυτικό Καναδά έχοντας υποστεί «σοβαρή αφυδάτωση» στο τέλος της συναυλίας που έδινε εκεί, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος τύπου του Τζέρεμι Ουέστμπαϊ.

«Εισήχθη σε ένα κοντινό νοσοκομείο προκειμένου να υποβληθεί σε εξετάσεις ρουτίνας» και τα αποτελέσματα των εξετάσεών του είναι φυσιολογικά, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος τύπου.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Σήμερα η μεγάλη συναυλία του «Όλοι Μαζί Μπορούμε».
Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη μεγάλη συναυλία του «Όλοι μαζί μπορούμε» στο Καλλιμάρμαρο με σκοπό τη συγκέντρωση τροφίμων για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

Οι μεγάλες φωνές της Ελλάδας ενώνονται στα ωραιότερα τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου. Θα τραγουδήσουν οι Χάρις Αλεξίου, Ελένη Βιτάλη, Ελεωνόρα Ζουγανέλη, Σταμάτης Κραουνάκης, Μανώλης Μητσιάς, Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης, Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Ηρώ Σαϊα.
65 ταινίες στο 39ο φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής των ταινιών που θα συμμετάσχουν στο φετινό διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, που θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 24 Σεπτεμβρίου.

Από τις συνολικά 211 αιτήσεις, οι οποίες κατατέθηκαν - αριθμός που ξεπερνά κάθε προηγούμενο -επιλέχθηκαν 65 ταινίες, που θα διεκδικήσουν τα βραβεία της 39ης διοργάνωσης. Από αυτές οι οκτώ είναι ντοκιμαντέρ και οι τρεις animation.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Απέρριψε, ομόφωνα, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) το αίτημα του οίκου Γκούτσι να διοργανώσει επίδειξη μόδας στον Παρθενώνα, τον ερχόμενο Ιούνιο, κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οίκος μόδας ήταν διατεθειμένος να προσφέρει μέχρι και 2 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος πενταετίας ως χορηγία για την αποκατάσταση και συντήρηση των μνημείων και θα προτιμούσε η εκδήλωση να γίνει στον διάδρομο επισκεπτών, ανάμεσα στο Ερέχθειο και στον Παρθενώνα για 300 εκλεκτούς καλεσμένους. Στο υπόμνημα που κατατέθηκε στο ΚΑΣ, ο οίκος μόδας ζητούσε επίσης την παραχώρηση του παλαιού μουσείου της Ακρόπολης για την προετοιμασία των μοντέλων.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών είχε προτείνει τρεις εναλλακτικούς χώρους για τη διοργάνωση της επίδειξης μόδας, τον εξωτερικό χώρο του Ηρωδείου, το Ανδηρο του Πικιώνη και τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, αλλά ποτέ δεν έφτασαν σε συζήτηση, καθώς η εταιρεία ήθελε μόνο τον Παρθενώνα.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Παρέμβαση UNESCO για την εξεύρεση λύσης για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Ευνοϊκή για τις ελληνικές θέσεις είναι η παρέμβαση Τ ης Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού, για πρώτη φορά στην ιστορία της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO, το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα αποτυπώνεται σε δύο κείμενα.
Η Συνάντηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης ή την Αποκατάστασή τους σε περίπτωση Παράνομης Ιδιοποίησης (ICPRCP) πραγματοποιήθηκε στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι, στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ενα άγνωστο θέατρο ήρθε στο φως.
Το άγνωστο έως σήμερα θέατρο της αρχαίας Θουρίας, της σημαντικότερης πόλης της Δυτικής Μεσσηνίας, εντόπισε η δρ Ξένη Αραπογιάννη τον περασμένο Ιούλιο, και έως σήμερα, τελευταία ημέρα των ανασκαφών για φέτος, την περίμεναν πολλές ευχάριστες εκπλήξεις. Το θέατρο είναι κατασκευασμένο από υπόλευκο πωρόλιθο και χρονολογείται κατά μια πρώτη εκτίμηση στους πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους. Βρίσκεται στον ευρύτερο κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο, στο υψηλότερο σημείο της δυτικής πλευράς, όπου εξαπλώνεται η αρχαία πόλη με θέα την εύφορη πεδιάδα της Μεσσηνίας, γνωστή στην αρχαιότητα ως «Μακαρία», και στο βάθος τον «Θουριάτη» Κόλπο, τη θάλασσα του Μεσσηνιακού Κόλπου.
Η επίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων, που ανασκάπτει στην περιοχή υπό την αιγίδα της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, έφερε στο φως τον ισχυρό αναλημματικό τοίχο του κοίλου του θεάτρου που αποκαλύφθηκε σε μήκος 12,30 μ. και σε ύψος 4 μ., έναν άριστα διατηρημένο διπλό ισοδομικό τοίχο της αριστερής παρόδου (μήκους 18,35 μ. ,πλάτους 1,25 μ. και ύψους 3 μ.,) αλλά κι ακόμη έναν ισοδομικό τοίχο με αντηρίδες, παράλληλα του προηγούμενου, σε μήκος 19,20 μ., πλάτος 0,45 μ. και ύψος 2,70 μ. Επιπλέον, τμήμα της ορχήστρας (5,45 μ. και πλάτος 3,14 μ.), την πρώτη σειρά των λίθινων ειδωλίων του κοίλου και μάλιστα καλοδιατηρημένη, το πρώτο σκαλοπάτι που οδηγεί στις κερκίδες καθώς και τον διατηρημένο διάδρομο για την κίνηση των θεατών περιμετρικά της ορχήστρας.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ακρόαση χορωδών τενόρων διοργανώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή.
Ακρόαση χορωδών για την κάλυψη έκτακτων αναγκών της, στη φωνή των τενόρων για την παραγωγή Λόενγκριν, διοργανώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή, την Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016 στις 14:00, στην αίθουσα χορωδίας του κτιρίου δοκιμών της Ε.Λ.Σ (Αρχιμήδους 16, Ταύρος, Ηλεκτρικός Σταθμός Καλλιθέα).
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να παρουσιάσουν στην ακρόαση μια άρια γερμανικού ρεπερτορίου, ενώ θα εξεταστούν επιπλέον, στην ταχύτητα εκμάθησης άγνωστου έργου (είτε με μουσική ανάγνωση εκ πρώτης όψεως, είτε με από μνήμης απόδοση μελωδικών γραμμών που θα ακούσουν).
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Το "Όλοι Μαζί Μπορούμε" σας καλεί στη θεατρική παράσταση "Για όνομα..."
Το "Όλοι Μαζί Μπορούμε" σας καλεί στο θέατρο "Αλίκη" για να παρακολουθήσετε τη θεατρική παράσταση "Για όνομα...", με μόνο αντίτιμο τη συνεισφορά σας σε τρόφιμα.
Η παράσταση θα δοθεί για τους σκοπούς του "Όλοι Μαζί Μπορούμε".
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Η Αίγινα του Μόραλη και το αντίστροφο.
Το δελφίνι πλησιάζει στην Αίγινα και τα κτίσματα που καλωσορίζουν το βλέμμα του επισκέπτη θυμίζουν ότι το νησί πράγματι υπήρξε η πρώτη πρωτεύουσα της χώρας και ίσως δικαιολογούν την επιλογή πολλών καλλιτεχνών, και όχι μόνο, να «ελλιμενιστούν» στο αστικό νησί που αποθέωσε τη χρήση της πέτρας.
Φέτος, η Αίγινα διεκδίκησε και κέρδισε μια πρωτιά: έγινε το πρώτο σημείο του ελληνικού χάρτη που δεξιώνεται έναν μεγάλο αριθμό έργων του Γιάννη Μόραλη, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του αλλά και την ανακήρυξη του 2016 ως «Ετους Γιάννη Μόραλη» από το υπουργείο Πολιτισμού.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Μεγαλοφυούς χειρός έργον... για την αιωνιότητα.
Είναι ο κύριος εκφραστής της κρητικής μνημειακής ζωγραφικής στην ηπειρωτική χώρα. Με το έργο του, συμπυκνωμένο χρονικά σε μία εικοσαετία (1527-1546) στα δύο μοναστικά κέντρα, τα Μετέωρα και το Αγιον Ορος, επηρέασε τη θρησκευτική μεταβυζαντινή ζωγραφική όσο κανένας άλλος καλλιτέχνης. Εκ Κρήτης ορμώμενος, ο Θεοφάνης Στρελίτζας-Μπαθάς, γνωστός στο ευρύτερο κοινό ως Θεοφάνης ο Κρης, άφησε το ζωγραφικό του σύμπαν σε καθολικά, τράπεζες, παρεκκλήσια και φορητές εικόνες.
Δύο επιγραφές είναι όλες κι όλες που φέρουν την υπογραφή του. Στον Αγιο Νικόλαο τον Αναπαυσά και στη Μονή Μεγίστης Λαύρας. Μαρτυρούν την καταγωγή του, το μοναχικό του σχήμα, το κύρος της τέχνης του.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Μουσείο Ακρόπολης: Συνέδριο για τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Νέα στοιχεία από τα αρχεία του Λόρδου Έλγιν, ο τρόπος που τεμαχίστηκε η ζωφόρος του Παρθενώνα, τα αρχιτεκτονικά μέλη που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο και τα προβλήματα αντικατάστασής τους, το ναυάγιο του Μέντορα και η έρευνα στα Οθωμανικά Αρχεία της Κωνσταντινουπόλης, είναι μερικά από τα θέματα που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο «Τα γλυπτά του Παρθενώνος: 200 χρόνια από την ιδιοποίησή τους από το Βρετανικό Μουσείο», το οποίο ξεκινά αύριο, Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου, με την άφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας, Πρ. Παυλόπουλου, υπό την αιγίδα του οποίου έχει τεθεί.
Το διήμερο συνέδριο διοργανώνει ο «Σύλλογος των Αθηναίων» στο Μουσείο Ακρόπολης, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την ιδιοποίησή των γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Θα συμμετέχουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι αρχαιολόγοι, αναστηλωτές - μηχανικοί και έγκριτοι νομικοί, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των νεώτερων ερευνών και των τελευταίων εξελίξεων για τα γλυπτά, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 14 Εθνικές Επιτροπές χωρών που υποστηρίζουν την επιστροφή τους. Παράλληλα, θα παρουσιαστεί το πλήθος των νομικών πτυχών του θέματος. Οι διαλέξεις αναμένεται, αφενός να πλουτίσουν τις γνώσεις μας και αφετέρου να αναζωογονήσουν καθοριστικά τις συζητήσεις περί του υπέρτατου μνημείου της αθηναϊκής Ακρόπολης.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Η «νέα» Αρχαία Επίδαυρος ξεπερνάει τον εαυτό της.
Να είσαι στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μέσα στο λιοπύρι του μεσημεριού και ωστόσο να μπορείς να φανταστείς αυτόν τον τόπο όπως θα είναι σε μερικά χρόνια. Είναι δύσκολο να συλλάβει κανείς πώς ένας τόπος, τόσο στενά συνδεδεμένος στην κοινή συνείδηση με το αρχαίο θέατρο, μπορεί να διευρύνει την ταυτότητά του και να αντιπροτείνει, μέσα από την ακριβή ιστορική επανοριοθέτησή του, έναν πλήρη, σύνθετο και λειτουργικό μοχλό ανάπτυξης για ολόκληρη την Αργολίδα.
Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου παρουσιάστηκε η βασική ιδέα για το νέο σχέδιο ανάδειξης του Ασκληπιείου ως μείζονος αρχαιολογικού χώρου, αλλά και ως μοχλού ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Το πρόγραμμα, που επανασυνδέει το Ασκληπιείον με τον κόσμο της ιατρικής, εντάσσεται στους σκοπούς του «Διαζώματος», της κίνησης πολιτών του Σταύρου Μπένου, που εξασφαλίζει ιδιωτικές χορηγίες. Παρουσιάστηκε, δε, στην εντέλειά του από τον καθηγητή, αρχαιολόγο Βασίλη Λαμπρινουδάκη.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ο Βησσαρίων, η Θεσσαλονίκη και ο νέος ελληνικός κοσμοπολιτισμός.
Ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος ήταν έναςΈλληνας λόγιος του 15ου αιώνα και μια από τις σημαντικότερες μορφές του βυζαντινού και ιταλικού ουμανισμού. Υπήρξε μητροπολίτης Νίκαιας και αργότερα, στην προσπάθειά του να αποτρέψει την πλήρη κατάρρευση του Βυζαντίου, έγινε καρδινάλιος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας και επιχείρησε να κινητοποιήσει τη Δύση κατά των Οθωμανών. Αν και,για διάφορους λόγους,στο πεδίο της πολιτικής και θρησκευτικής διπλωματίας απέτυχε, οι πολυσχιδείς πνευματικές δραστηριότητες τουάσκησαν μεγάλη επιρροή και συνέβαλαν στη διαμόρφωση της μεταβατικής εποχής από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση.
Μετά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης το 1453 βασική μέριμνά του υπήρξε η διάσωση της κλασσικής ελληνικής κληρονομιάς. Εκτός του ότι μετέφερε την προσωπική του βιβλιοθήκη στην Ιταλία, συνέχισε να αναζητά και να αγοράζει ελληνικά χειρόγραφα από τα κατακτημένα πρώην Βυζαντινά εδάφη και να τα μεταφέρει στη νέα του πατρίδα. Έτσι δημιούργησε σταδιακά μια σπουδαία για την εποχή συλλογή η οποία αποτέλεσε πνευματικό λίκνο. Υπήρξε επίσης προστάτης των κατατρεγμένων Ελλήνων λογίων που κατέφθαναν στην Ιταλία. Μαζί τους ο Βησσαρίων δημιούργησεένα σημαντικό δίκτυο διανοουμένων και δασκάλων οι οποίοι, σε συνδυασμό με τη βιβλιοθήκη του, συνέβαλαν καθοριστικά στηδιάσωση και διάδοση των ελληνικών γραμμάτων στηχώρα αυτή και έριξαν τους σπόρους της ιταλικής και ευρύτερα της ευρωπαϊκής αναγέννησης. Η σπουδαία συλλογή του Βησσαρίωνα βρίσκεται στη Μαρκιανή βιβλιοθήκη της Βενετίας.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Φεστιβαλικό μπιλιάρδο.
Το γαλλικό μπιλιάρδο θεωρείται παιχνίδι δεξιοτεχνίας για τους λάτρεις του είδους. Οι παίκτες συναγωνίζονται στις καραμπόλες. Οι καλύτερες είναι πάντα εκείνες που μοιάζουν ακατόρθωτες και νικητής αναδεικνύεται εκείνος που κερδίζει σε πόντους. Τις εντυπώσεις, βέβαια, κερδίζει εκείνος που βάζει τόσο φάλτσο στο χτύπημά του όσο χρειάζεται γιατί, αλλιώς, η μπάλα δεν θα φτάσει ποτέ τον στόχο της. Η αυτοσυγκέντρωση είναι αρετή.
Από φάλτσα και καραμπόλες το Φεστιβάλ Αθηνών έχει χορτάσει τον τελευταίο χρόνο. Μετά την αποπομπή του Γιώργου Λούκου, ο Βέλγος Γιαν Φαμπρ ήρθε μετά βαΐων και κλάδων στη ζεστή Αθήνα και έβαλε φωτιά στο φεστιβαλικό σκηνικό. Η αναδίπλωση ήταν θέμα ημερών. Ο τότε διευθυντής του γραφείου του υπουργείου Πολιτισμού Αρ. Μπαλτά, Παναγιώτης Δούρος, παραιτήθηκε «για προσωπικούς λόγους» και επέστρεψε ως διοικητικός υπάλληλος στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Βραβεία Emmy 2016: Ιστορικό ρεκόρ για το «Game of Thrones».
Λάμψη, συγκίνηση, εντυπωσιακές παρουσίες και πολλές ατάκες και επικρίσεις για τον ρεπουμπλικανό υποψήφιο στις προεδρικές εκλογές Ντόναλντ Τραμπ χαρακτήρισαν την τελετή απονομής των αμερικανικών τηλεοπτικών βραβείων Emmy.
Το «Game of Thrones» και το «Veep» αναδείχθηκαν οι καλύτερες τηλεοπτικές σειρές στα βραβεία Emmy και έχουν πλέον μια θέση στην ιστορία των τηλεοπτικών αυτών βραβείων, που απονεμήθηκαν χθες βράδυ στο Λος Άντζελες.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ιδιαίτερα ενισχυμένα τα μέτρα ασφαλείας για το φετινό φεστιβάλ μπύρας.
Υπό την απειλή της τρομοκρατίας θα πραγματοποιηθεί το φετινό Οktoberfest στη Γερμανία, με τις αστυνομικές δυνάμεις να βρίσκονται επί ποδός προκειμένου να εξασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή του μεγάλου φεστιβάλ μπύρας.
Το μεγαλύτερο γερμανκό φεστιβάλ μπύρας, για πρώτη φορά θα αποκτήσει φράχτες και συρματοπλέγματα ώστε οι επισκέπτες να σχηματίζουν ουρά και να διέρχονται των ελέγχων ασφαλείας.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ο Ταρζάν της γενιάς του Ιντερνετ.
Ο Ταρζάν, ο δημοφιλέστερος ήρωας της αγορίστικης παιδικής ηλικίας, ξανάρχεται δυναμικά στο κινηματογραφικό προσκήνιο με τον τρισδιάστατο «Θρύλο του Ταρζάν» του Ντέιβιντ Γέιτς. Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, ο Ταρζάν της γενιάς του Ιντερνετ και των SMARTPHONES, πλαισιώνεται από τη Μάργκο Ρόμπι (Τζέιν), τον Σάμιουελ Τζάκσον, τον Κρίστοφ Βαλτς και τον Τζον Χερτ. Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 7/7 φιλοδοξώντας να γίνει και στα ταμεία το blockbuster του καλοκαιριού. Το τρέιλερ υπόσχεται μια θεαματική περιπέτεια σε μέρη εξωτικά, πιο εντυπωσιακή από το δημοφιλές animation της Ντίσνεϊ που έδωσε πνοή στον μύθο του άρχοντα της ζούγκλας στην εκπνοή του περασμένου αιώνα.
Για πολλούς από τους σημερινούς πενηντάρηδες και σαραντάρηδες, οι άθλοι του χάρτινου Ταρζάν είναι το απόλυτο pulp fiction των παιδικών τους χρόνων. Ο Ταρζάν ήταν ο φίλος μας, και όχι απλώς μια φιγούρα από το πάνθεον των αγαπημένων μας υπερηρώων. Οι περιπέτειές του μας παρέσερναν κάθε εβδομάδα στην πιο συναρπαστική νοερή φυγή (που θα μπορούσε να σκεφτεί ένα αγόρι που βάδιζε προς την εφηβεία) από τη ζωή σε όρια, προς την ελευθερία της άγριας ζούγκλας. Ο Ταρζάν ήταν η καλύτερη παρέα για το φανταστικό σκασιαρχείο από το σχολείο και την οικογένεια. Τα κόμικς, αλλά και τα επεισόδια στην ασπρόμαυρη τότε τηλεόραση, έχουν αφήσει βαθιές χαρακιές στη μνήμη.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Λαγκάρντ: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες πρέπει να γίνονται μόνιμα στο σπίτι τους, στην Αθήνα.
Υπέρ της μόνιμης τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα τάχθηκε η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, μιλώντας στο «Φεστιβάλ Ιδεών Άσπεν», που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Άσπεν του Κολοράντο, με συμμετοχή ηγετών και προσωπικοτήτων απ' όλο τον κόσμο.
«Νομίζω είναι μια σπουδαία ιδέα για άμεση χρήση. Ξέρετε, στον βαθμό που πρόκειται να δημιουργήσει ζήτηση, η οποία είναι αυτό που απολύτως χρειάζεται αυτή η οικονομία, θα ήταν πολύ σπουδαίο. Το πώς θα συνδυαστεί η μία (μόνιμη) έδρα με την πολυμερή και πολυεθνική ελκυστικότητα που έχουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί» είπε η κ. Λαγκάρντ.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
«Σκαλίζοντας» τις ζωές των ηθοποιών.
«Το σόου είναι πολύ ροκ εν ρολ», λέει στην «Κ» ο Βέλγος Γιαν Λόερς μέσα στο γκρι κοστούμι του. Δεν έχει ούτε μία ώρα που προσγειώθηκε στη ζεστή Αθήνα ο σκηνοθέτης και ιδρυτής της γνωστής θεατρικής ομάδας «Needcompany», ερχόμενος κατευθείαν από το χειμωνιάτικο Βέλγιο των χαμηλών θερμοκρασιών, για να παρουσιάσει σήμερα και αύριο μια παράσταση για τα κοινά στοιχεία στις ιστορίες των λαών, την κρίση ταυτότητας στην Ευρώπη, το Ισλάμ και την πολιτική, μιας και, όπως επισημαίνει, «όλοι τώρα μιλάνε για τα πολιτικά, κάτι που δεν γινόταν πριν από μια δεκαετία».
Στο Blind Poet (Τυφλός Ποιητής) ο Λόερς φωτίζει επτά προσωπικές ιστορίες που βασίζονται στο γενεαλογικό δέντρο των ηθοποιών του, οι οποίοι ανήκουν σε διαφορετικές εθνικότητες και παρουσιάζει τα επτά πορτρέτα που εκκινούν από τον 11ο αιώνα μέσα από την αφήγηση, τον χορό, τη μουσική του συνθέτη Μάαρτεν Σένγκερς.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
23 πόλεις, 20.000 χιλιόμετρα.
Οταν ο πιστός λαός αναφέρεται στον Απόστολο Παύλο, του δίνει το όνομα «ο πρώτος μετά τον Εναν». Γιατί ο μεγάλος εκείνος διώκτης του χριστιανισμού, που μεταστράφηκε όταν τον συνέτριψε η εμπειρική συνάντησή του με τον Ιησού στον δρόμο προς τη Δαμασκό, ήταν ο πρώτος που τον διέδωσε στα έθνη. Τι μέλλον θα είχε άραγε ο χριστιανισμός εάν ο Απόστολος Παύλος δεν τον έβγαζε έξω από τα στενά όρια της Παλαιστίνης, ιδρύοντας τις πρώτες εκκλησίες σε πόλεις που αποτελούσαν μεγάλα κέντρα της αχανούς ρωμαϊκής οικουμένης; Καμία δίωξη, προπηλακισμός ή λιθοβολισμός, ούτε η ασθένεια που τον ταλαιπωρούσε, δεν ανέκοψαν την ορμή του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος μέσα σε 20 χρόνια κάλυψε συνολική απόσταση 20.000 χιλιομέτρων.
Το οδοιπορικό αυτό καταγράφει η νέα σειρά ιστορικού ντοκιμαντέρ «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου», μια συμπαραγωγή του ΟTE TV και της White Fox, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη. Αφηγητής είναι ο Στέλιος Μάινας. Πρόκειται για ένα road movie που ταξιδεύει σε 23 πόλεις, αλλά και σε ερειπωμένα μνημεία στη μέση του πουθενά, ακολουθώντας τις διαδρομές του αποστόλου σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ, Συρία, Τουρκία, Λίβανο και Ιταλία. Αναπτύσσεται σε έξι επεισόδια και η πρώτη τηλεοπτική μετάδοση θα γίνει από το ΟΤΕ History στις 29 Ιουνίου, ημέρα εορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Την επόμενη ημέρα, 30 Ιουνίου, θα γίνει επίσημη παρουσίαση της σειράς στη Ρώμη, τον τόπο όπου μαρτύρησε ο Απόστολος Παύλος, επί Νέρωνος, περί το έτος 67.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Πολιτιστικό τετραήμερο στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με συμμετοχή των Αρσακείων Σχολείων.
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργανώνει στο πάρκο Σταύρος Νιάρχος (Ευρυπίδου και Δοϊράνης, Καλλιθέα, παλιός ιππόδρομος), ένα πολιτιστικό τετραήμερο το οποίο θα διαρκέσει από την Πέμπτη 23 έως και την Κυριακή 26 Ιουνίου, με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 400 Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.
Στο ΠΛΑΙΣΙΟ αυτών των πολιτιστικών, αθλητικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων, την Κυριακή 26 Ιουνίου 2016, στις 21.30, θα πραγματοποιηθεί συναυλία του ταλαντούχου εικοσιεξάχρονου συνθέτη Απόλλωνα Ρέτσου, με τίτλο “There once was a freak”, με 16 τραγούδια εμπνευσμένα από το βιβλίο “The Melancholy Death of Oyster and Other Stories”, του Αμερικανού σκηνοθέτη Tim Burton.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Κορυφαία συμμαχία για την Αντιγόνη στην Επίδαυρο.
Για πρώτη φορά τα τρία κρατικά θέατρα, το Εθνικό, το Κρατικό Βορείου ελλάδος και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, ενώνουν τις δυνάμεις για να αναμετρηθούν με την «Αντιγόνη». Ο Στάθης Λιβαθινός επέλεξε το κορυφαίο έργο του Σοφοκλή με τη σκέψη να συνδυάσει την παρουσίασή του με την συνύπαρξη στη σκηνή τριών γενιών ηθοποιών. Η παράσταση θα παρουσιαστεί σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνύπαρξη επί σκηνής και τριών γενιών ηθοποιών· παλιοί πρωταγωνιστές του Εθνικού, όπως ο Νίκος Μπουσδούκος, η Μαρία Σκούντζου και ο Κώστας Καστανάς, θα πάρουν θέση στον Χορό, ενώ νέα και ταλαντούχα παιδιά, όπως η Ραφαέλα Κονίδη και η Δήμητρα Βλαγκοπούλου, θα αναλάβουν τους ρόλους της Αντιγόνης και της Ισμήνης αντίστοιχα. Σε εκείνον του Κρέοντα θα βρεθεί ο Δημήτρης Λιγνάδης ενώ τον μάντη Τειρεσία υποδύεται η Μπέτυ Αρβανίτη.
Η Αντιγόνη παρουσιάστηκε πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια του 441 π.Χ και γράφτηκε από τον Σοφοκλή σαν αντίδραση για την εξορία του Θεμιστοκλή, του νικητή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Στο έργο αυτό, ένα από τα αρτιότερα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, η θεματική της σύγκρουσης μεταξύ των νόμων της ηθικής και των νόμων της πολιτείας φτάνει στην κορύφωσή της, με τους δύο ήρωες να επαληθεύουν την τραγική τους υπόσταση, κρατώντας, μέχρι τέλους, τη θέση στην οποία τους έφερε η μοίρα.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Σκοτώθηκε ο ηθοποιός Άντον Γιέλτσιν του «Star Trek».
Ο Άντον Γιέλτσιν, ένας 27χρονος ηθοποιός γνωστός για τον ρόλο του ως Τσέχοφ σε δύο ταινίες STAR Trek, σκοτώθηκε νωρίς χθες όταν το αυτοκίνητό του κύλησε και τον ακινητοποίησε σε έναν τοίχο του σπιτιού του, είπε η αστυνομία.
Ο Γιέλτσιν, που γεννήθηκε στη Ρωσία, πέθανε λίγο μετά τις 01:00 τοπικής ώρας (11:00 π.μ. ώρα Ελλάδας) αφού βγήκε από το αυτοκίνητό του που είχε αφήσει στο σπίτι του σε ανηφόρα με μεγάλη κλίση και το οποίο κύλισε προς τα πίσω, είπε η Τζένι Χάουζερ, εκπρόσωπος του Αστυνομικού Τμήματος του Λος Άντζελες. «Το αυτοκίνητο τον κάρφωσε μεταξύ ενός τούβλινου τοίχου και ενός φράχτη ασφαλείας και το τραύμα οδήγησε στον θάνατό του», είπε η Χάουζερ.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Ένα Brexit θα πλήξει και τον πολιτισμό.
Τι θα συμβεί στον τομέα του πολιτισμού σε περίπτωση που βγει η Βρετανία από την ΕΕ; Διακινδυνεύεται καταρχάς η απώλεια πολλών εκατομμύριων ευρώ αλλά και η απομόνωση των Βρετανών καλλιτεχνών.
Τι θα γίνει με τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις στον τομέα του κινηματογράφου, του θεάτρου, των εκθέσεων; Πώς θα διαμορφωθούν οι σχέσεις με τη γηραιά ήπειρο σε περίπτωση αποχώρησης; Τα ερωτήματα αυτά έθεσαν 300 Βρετανοί καλλιτέχνες, συγγραφείς και σκηνοθέτες σε ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα The Guardian του Λονδίνου. Ανάμεσα στους υπογράφοντες ήταν ο σκηνοθέτης Στηβ Μακ Κουϊν, οι συγγραφείς Τζον Λε Καρέ και Ίαν Μακ Γιούαν, ο αρχιτέκτονας Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ, η σχεδιάστρια μόδας Βίβιαν Γουέστγουντ καθώς και ο γλύπτης Ανίς Καπούρ.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Κατέρρευσε επί σκηνής ο τραγουδιστής Μιτ Λοφ.
O Μιτ Λοφ, ο διάσημος Αμερικανός τραγουδιστής της ροκ που μεσουράνησε τη δεκαετία του 1970 λιποθύμησε επί σκηνής χθες το βράδυ στο Έντμοντον στον δυτικό Καναδά έχοντας υποστεί «σοβαρή αφυδάτωση» στο τέλος της συναυλίας που έδινε εκεί, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος τύπου του Τζέρεμι Ουέστμπαϊ.
«Εισήχθη σε ένα κοντινό νοσοκομείο προκειμένου να υποβληθεί σε εξετάσεις ρουτίνας» και τα αποτελέσματα των εξετάσεών του είναι φυσιολογικά, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος τύπου.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Σήμερα η μεγάλη συναυλία του «Όλοι Μαζί Μπορούμε».
Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη μεγάλη συναυλία του «Όλοι μαζί μπορούμε» στο Καλλιμάρμαρο με σκοπό τη συγκέντρωση τροφίμων για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
Οι μεγάλες φωνές της Ελλάδας ενώνονται στα ωραιότερα τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου. Θα τραγουδήσουν οι Χάρις Αλεξίου, Ελένη Βιτάλη, Ελεωνόρα Ζουγανέλη, Σταμάτης Κραουνάκης, Μανώλης Μητσιάς, Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης, Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Ηρώ Σαϊα.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
65 ταινίες στο 39ο φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής των ταινιών που θα συμμετάσχουν στο φετινό διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, που θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 24 Σεπτεμβρίου.
Από τις συνολικά 211 αιτήσεις, οι οποίες κατατέθηκαν - αριθμός που ξεπερνά κάθε προηγούμενο -επιλέχθηκαν 65 ταινίες, που θα διεκδικήσουν τα βραβεία της 39ης διοργάνωσης. Από αυτές οι οκτώ είναι ντοκιμαντέρ και οι τρεις animation.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου